half way and back in Asia - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu half way and back in Asia - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

half way and back in Asia

Blijf op de hoogte en volg Yvette

05 Februari 2014 | Indonesië, Kuta

Goede voornemens worden zelden waar gemaakt en zo ook mijn voornemen om vaker wat te schrijven. Ik ben simpelweg te druk met genieten :) er is wederom bijna een maand voorbij en dat betekend dat ik al vier maanden van huis ben en dus op de helft van mijn reis zit. De tijd lijkt echt voorbij te vliegen en ook al heb soms wel mindere dagen, ik heb er nog lang geen genoeg van.

Ik ben na sydney vertrokken naar melbourne. Wat een heerlijke stad is dat. Kleine cafeetjes, overal straatmuzikanten, veel groen en mooie gebouwen. Het doet best europees aan en ik snap meteen dat dit gekozen is als een van de beste plekken om te wonen ter wereld. Ik heb een walking tour gedaan, veel street art gezien, naar het australian centre of the moving image geweest en veel rondgelopen. Ik heb twee dagen opgetrokken met paar duitse meiden maar had verder niet heel veel aansluiting. Ik wist ook niet zo goed wat ik nou wilde doen. Werk zoeken wilde niet echt dus ik besloot een paar dagen naar st Kilda te gaan. Dit was super mooi en het was prachtig weer. Lekker naar het strand geweest en wilde pinguins gezien!! Ook hier echter niet veel aansluiting en besloten om toch naar de alice springs, de outback, te gaan. Dit was een hele goede keus. Vanaf het eerste moment al veel leuke mensen ontmoet die ook de rock tour gingen doen. Dit is een driedaagse tour naar uluru, kata tjuta en kings canyon. Het was heel interessant om wat meer te leren over de aboriginals en hun cultuur en het was heel mooi. Helaas hadden we wel drie dagen regen, op de plek waar het nooit regent. Alhoewel, zo erg was het niet want ik heb watervallen vanaf uluru gezien, en dat gebeurd maar ongeveer twee keer per jaar. Heel indrukwekkend. Na de tour nog twee dagen in alice gebleven en een toptijd gehad.

Na alice vloog ik weer naar sydney voor de laatste twee weken in aussie. Daar ontmoette ik weer welmoed met wie ik in nz een stuk samen had gereisd. Heel leuk! We hebben veel gechilled, lekker lopen borrelen, goed gegeten, rond gelopen en geslapen. Paar goede stap avonden gehad en uiteindelijk drie dagen blijven slapen bij twee hongaarse studentenin parramatta. Met hunzin we nog een dag naar de blue mountains geweest, hebben we gezwommen in het olympisch stadion en hebben we lekker gekookt.

Omdat ik toch nog graag naar de huntervalley wijngaarden wilde zijn we nog twee dagen naar newcastle gegaan. Strand, lekker gegeten en bijgekletst met natalie en wijnproeven. Fantastisch! Met zn drieen terug naar sydney voor een birthday weekend! En het was een top weekend. Vrijdag uit eten en op stap want om twaalf uur wwerd ik 24 :)

S ochtends werd ik praktisch wakker gezongen door mama, en mijn tantes truus en nicolien via skype, voelde me meteen jarig! Daarna nog even geskyped met djala en toen kwam natalie aanzetten met koffie en een muffin met kaarsjes, ja ik ben echt de bday girl. Met welmoed erbij champagne brunch gehad, met slingers in darling harbour. Daarna gingen we stand up paddle boorden in rose bay.super leuk en het was heerlijk weer.avonds luxe uit eten en goed op stap geweest. Echt een hele leuke dag gehad. Thnx meiden!! <3

Op zondag kwam ik er helaas achter dat ik gebeten was door bed bugs. Onder de bulten en vreselijkejeuk.heel vervelend maar niks aan te doen. Ondanks de beten een leuke dag gehad en naar de twilight parade geweest voor het chinese nieuw jaar. Een goede afsluiting van twee mooie maanden. Op maandag vloog ik naar bali en ik ben nu in kuta. Volgende keer meer over indonesie!!

Aussie aussie aussie, oi oi oi!!

Xoxo


  • 05 Februari 2014 - 19:42

    Anneke Sweringa:

    Lieve Yvette, Wat heb je toch veel beleefd de afgelopen 2 maanden!
    Het is een boeiend verslag!Helaas kan ik hem niet afdrukken voor Opa.
    Maar hij heeft het natuurlijk wel gelezen!Wij wensen je ook een boeiende reis toe
    in Indonesie. Liefs van Opa en Oma.

  • 06 Februari 2014 - 00:04

    Marieke Boom:

    Heel vet allemaal Yvette! En erg leuk om te lezen zo voor het slapen gaan , wellicht t ik vNavond dromen over een lange reis hah

  • 06 Februari 2014 - 00:04

    Marieke Boom:

    Heel vet allemaal Yvette! En erg leuk om te lezen zo voor het slapen gaan , wellicht t ik vNavond dromen over een lange reis hah

  • 06 Februari 2014 - 10:58

    Renate:

    Hee lieve Yva,
    Wat fijn om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt! Ook nu Anne, Helene en Stephanie weer in Nederland zijn...
    Wel super balen van de bedbugs! Hoop dat de jeuk snel over was... Geniet van het prachtige Indonesie en je laatste "paar" maandjes :P Tot snel xxx

  • 06 Februari 2014 - 10:58

    Renate:

    Hee lieve Yva,
    Wat fijn om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt! Ook nu Anne, Helene en Stephanie weer in Nederland zijn...
    Wel super balen van de bedbugs! Hoop dat de jeuk snel over was... Geniet van het prachtige Indonesie en je laatste "paar" maandjes :P Tot snel xxx

  • 06 Februari 2014 - 20:18

    Truus:

    Ha Yvette,
    Leuk hoor een reisverslag. Heb je de bedbugs in Australië achter kunnen laten? Wel een vervelende verassing zeg. Veel plezier op Bali. ik vond het ook leuk je op Skype te spreken. liefs Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 15932

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: