Eindelijk internet! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Eindelijk internet! - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet!

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 Augustus 2010 | Denemarken, Århus

Denemarken is een land waarvan je verwacht dat alles goed geregeld is en dat ze overal wel internet hebben. niet dus. Mijn huis was helaas zo'n locatie zonder internet. juist in de eerste week had ik internet zo hard nodig om van alles en nog wat te bekijken, te checken en te regelen. Helaas was mijn enige mogelijkheid tot internet de computers in het international center. Gelukkig hebben met we met een aantal huisgenoten vandaag eindelijk internet weten te installeren. De afgelopen week heb ik echter wel beseft hoe afhankelijk we eigenlijk zijn van internet tegenwoordig. Zo'n reality check is misschien ook wel weer eens goed.

Verder heb ik ontdenkt dat de Aarhus school of Business appart is van de universiteit en dat ze bij het international center (die alles regelen met betrekking tot je studie en kamers etc) niks weten over ASB. Waar ik alle info dan wel moet vinden is mij nog niet echt duidelijk. Ik hoop maar dat ik geen belangrijke deadlines mis ofzo. Nu heb ik in ieder geval wel internet om dingen op te zoeken dat scheelt weer.

Ik zal morgen ook wat foto's uploaden zodat jullie ook kunnen zien wie ik allemaal heb ontmoet en waar ik woon.

  • 11 Augustus 2010 - 22:10

    Lucie:

    Yvetjee!!

    Klinkt goed allemaal!! Ik wist helemaal nog nietd at je een siteje had! Maar ik ga het vanaf nu bijhouden hoor!
    Maar klinkt helemaal goed en superleuk dat je je ouders nog gezien hebt! En het lijkt me heel leuk om een keer langs te komen, dus als ik terug ben over drie weekjes gaan we dat even afspreken!

    Ik moet weer Spaans lessen, veel succes met je Deens!

    Liefs

  • 11 Augustus 2010 - 23:13

    Marieke:

    Hey Yvetje!
    klinkt als een beetje opstart problems, maar zodra die weg zijn hoop ik dat alles smooth gaat verlopen. Hoe bevalt het deense eten/de lekkere deense mannen en het taaltje??Taler du allerede Dansk i dag?
    Als je in de supermarkt ben moet je maar eens gaan kijken of je in het koelvak volgens mij een geel pak ziet met iets van 'KarnemealkKalskal', dat is een wat citroen/zoetige melkachtig iets, en dan doe je van die ronde koekjes in en die heten iets van 'Kammerjonker' Echt Jammmieeee!! Nu houd jij niet van melk volgens mij toch? En anders gewoon roggenbrood/Leverpast. met rode bietjes!!!:) Jammie!HEeeeel veel succes en hopelijk tot snel!
    Kram(hug) Marieke

  • 12 Augustus 2010 - 07:25

    Madelon:

    Hi Yvetje! Ik wist ook niet dat je zo'n site had, maar ik ga hem zeker lezen!! Ik ben benieuwd naar je foto's! Ik had de eerste week ook geen internet hier oor in maasie, dus het ligt niet alleen aan denenmarken hier in het zuiden.... Ik ben benieuwd naar je deens en we moeten maar even snel een skype date afspreken;) Ik ga weer lekker aan het werk... (balen..) xxx Madelon

  • 12 Augustus 2010 - 10:11

    Marèse:

    Hello,
    Fijn dat je internet hebt! En leuk dat je al wat berichtjes hebt gepost! Volgens mij ga je het wel goed naar je zin hebben. Heel veel plezier iig! xxx uit de ub.

  • 12 Augustus 2010 - 11:36

    Belinda:

    Jep ff geen internet hebben is inderdaad een "reality check"... I know the feeling ;-)... Wel vervelend dat de ASB totaal onafhankelijk is. Je komt toch wel op je pootjes terecht :-D! Succes alvast en thanks for the update. Keep it coming! Dikke kus

  • 12 Augustus 2010 - 17:30

    Oma:

    Hoi Yvette, fijn, dat we bericht van je hebben! Ik had al een paar smsjes gestuurd, maar ik weet niet of dat wel overkomt.Kan ik je nu ook gewoon emailen ?
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin!Klopt het, dat jij mijn emailadres al op de verzendlijst hebt gezet?
    Groetjes van Opa en Oma.

  • 12 Augustus 2010 - 20:50

    Truus:

    Hoi Yvette fijn om van je te horen.We hebben je brief gelijk gepost( of had je dat al gelezen via de sms). Wij hebben nog goede herinneringen aan onze reis naar Aarhus met jou. Leuk om je het goed voor te kunnen stellen. Zeker een aanrader voor anderen die er nog heen willen gaan.
    Liefs
    Truus

  • 13 Augustus 2010 - 10:19

    Anke:

    Hee Yvetje!
    Super leuke verhalen! Klinkt allemaal hartstikke leuk :)! Ik ben benieuwd naar de rest van je avonturen. Binnenkort maar eens skypen om gezellig bij te kletsen!
    Have fun en succes met je Deens!
    X

  • 13 Augustus 2010 - 15:37

    Emma:

    hey!

    wel beetje balen geen internet in de eerste week enzo, maar komt gelukkig allemaal goed.

    Deadlines missen kan ik volgens mij nu officieel over meepraten, maar hoop dat dat je niet gebeurt.

    Hoe is denemarken verder?

    xx

  • 13 Augustus 2010 - 15:40

    Emma:

    na het plaatsen van mn bericht achter gekomen dat ik het hele eerste deel verhaal gemist had, maar klink allemaal leuk yvs!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 15957

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: