De levede lang og lykkelig - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu De levede lang og lykkelig - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

De levede lang og lykkelig

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

17 December 2010 | Denemarken, Århus

Zo'n vijf maanden geleden begon mijn avontuur in Århus. Een nieuw land, een nieuwe taal, nieuwe mensen, een nieuw begin. Al snel vond ik nieuwe vrienden,leerde ik de Deense taal en leerde ik mijn weg kennen in Århus. Inmiddels is alles hier bekend en is dit mijn thuis geworden. Juist nu het allemaal zo vertrouwd voelt is het helaas tijd om weer weg te gaan. Het afscheid nemen is nu echt begonnen, mijn huis is al bijna leeg, een paar vriendinnen zijn al vertrokken en elke keer komt weer het besef dat dit de laatste keer is dat we elkaar zien. Ik ben zelf zo ongeveer de laatste die vertrekt (de 23e) en moet dus telkens weer opnieuw afscheid nemen van iedereen. Ik vind het echt heel raar dat mijn hele leven hier straks voorbij is. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat ik weer naar mijn enige echte thuis ga in nederland! Ik heb heel veel zin om iedereen weer te zien en om gewoon weer in mijn vertrouwde kikkerlandje te zijn! :D

Vorig weekend heb ik vast weer een voorproefje van thuis gekregen toen Djala en Madelon bij me langs kwamen. Ik vond het heel gezellig. We zijn lekker de stad in geweest, naar een feestje gegaan en hebben weer lekker bijgekletst.
Ik vond het echt heel leuk dat er zo veel mensen bij me langs zijn gekomen!

Natuurlijk heb ik hier ook hard moeten studeren, en vooral afgelopen tijd. Inmiddels heb ik twee van de vier tentamens gehad. Maandag heb ik de 3e en de laatste heb ik op 3 januari (wie verzint zo'n datum!?) maar die kan ik gelukkig vanuit NL maken.

Tot slot om nog goed afscheid te nemen van alles hier ga ik straks met de overgebleven vriendinnen lunchen en ga ik morgen naar het allerlaatste feestje! Goodbye Erasmus fall 2010, jeg skal savner dig, Århus.

Dat tot slot nog een korte knie-update: ik ben verlost van mijn krukken en brace! hoera. nu gaat het echte herstel beginnen. De verloren spieren weer opbouwen en de stijfheid verdrijven. Het doet wel pijn en het gaat moeizaam maar alle beetjes helpen. Ik heb in ieder geval voor altijd een herinnering aan denemarken in de vorm van een litteken.

Liefs en tot heel snel!


  • 17 December 2010 - 10:43

    Djala:

    Yvetje,

    wij vonden het ook heel leuk!!!
    Ennehm, we zullen je hier warm onthalen hoor, ook al is het buiten koud.. Vind je t eng, zo zonder brace? Wel lekker slapen zo natuurlijk!

    Xx!

  • 17 December 2010 - 10:51

    Hilde:

    haha, je ziet je littkeken in ieder geval wel positief in! :)
    Hier is afscheid ook begonnen! Is echt rot :S Ik vertrek overmorgen al, te raar!
    Maar goed, tot snel Yvetje! xxx
    Succes met lopen weer! En als we terug zijn in Maastricht moeten we maar samen gaan sporten zodat we onze knietjes allebei beter maken!

  • 17 December 2010 - 11:15

    Marieke:

    Hey Yvetje!
    Ja jammer he.. heb je eindelijk een huisje gemaakt voor jezelf moet je al weg... heel veel plezier de laatste paar dagen, geniet ervan! Nog even voor de laatste keer smorrebrod, naar Ilums Bolighus ( super winkel) etc;-) Ow en die Andemad van bonbon zijn ook mega lekker he;) Geniet nog tot the max en strakjes drinken we gezellig een biertje in het koude NL;)
    xx

  • 17 December 2010 - 12:30

    Anke:

    Yvetje :)!
    Geniet nog even van de laatste dagen! Kan niet wachten tot je weer in Maasje bent! Tot snel, xx

  • 17 December 2010 - 17:23

    Renate:

    Lieve yvaaa!

    Wat is de tijd snel gegaan he .... Geniet nog maar even van de afscheidsfeestjes en alle leuke dingen daar en dan zie ik je snel weer in ons koude kikkerlandje!
    Hoe gaat het lopen zonder brace / krukken?

    Tot snel, xxxx

  • 17 December 2010 - 18:12

    Oma:

    Lieve Yvette,
    Fijn, dat je knie zo goed vooruit gaat!
    Voorzichtig aan doen hoor, met al die sneeuw en gladheid!
    wij verheugen ons er op je met kerst te zien, bij Truus en Dirk.
    Groetjes van Opa en Oma.

  • 17 December 2010 - 22:02

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Gezellig om je straks weer te zien met de kerst, wij verheugen ons erop. Wel fijn dat je zoveel leuke mensen hebt ontmoet. Nog een fijne laatste week gewenst in Arhus
    groetjes Truus

  • 18 December 2010 - 11:57

    Oma En Opa:

    Lieve Yvette,
    We hebben genoten van je mooie berichten uit Arhus!
    Wij zullen ze missen.
    Dank je wel.
    Oma en OPa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 15994

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: