København - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu København - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

København

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

06 September 2010 | Denemarken, Århus

Na een aantal dagen genieten van het århus festival was het afgelopen weekend tijd voor een tripje naar Kopenhagen. Samen met Sarka, Sakina en Cassandra vertrok ik vrijdag ochtend om 10 voor 7 met de bus richting Kopenhagen. Rond een uur of 10 werden we in Kopenhagen door een zonnetje verwelkomt en gingen we op zoek naar ons hotel. Het is altijd weer even afwachten of het wat is maar ik had gelukkig een goede keus gemaakt door dit hotel te boeken. Het lag aardig centraal, was goedkoop en een leuke sfeer. Na het inchecken en spullen weg zetten gingen we meteen de stad in.

Een aantal mensen uit århus hadden ons aangeraden om een Copenhagencard te kopen en na even twijfelen omdat het toch wel veel geld kost besloten we het toch maar te doen. Met deze kaart konden we 3 dagen vrij reizen en had je gratis entree tot bijna alle musea en attracties. We hebben goed gebruik gemaakt van onze kaart en hebben heel veel gezien en gedaan. Zo zijn we naar het Staten Museum voor Kunst (SMK), Rosenbergslot, H.C. Andersen museum, Dansk Design centre, Pretpark Tivoli, de dierentuin, de toren zonder trappen, en nog veel meer geweest. We hebben ook een kanaalvaart gedaan en zijn een hoge kerktoren opgeklommen. Een groot pluspunt van dit weekend was ook dat het de hele tijd heerlijk zonnig was, daar waren we allemaal wel weer aan toe na veel regen en grauwe dagen in århus.

Het was echt een heel leuk en gezellig weekend! Kopenhagen is ook echt een mooie en levendige stad. Op elke straat hoek was een muzikant te vinden en overal waren mensen en kraampjes met van alles en nog wat. Wel een nadeel van Kopenhagen, nog meer dan in århus, het is ontzettend duur. Je betaald hier rustig zo'n 3 euro voor een glas water en voor een redelijke lunch ben je ook zo 10 euro kwijt. Tegen de tijd dat ik terug ga naar nederland zal ik wel heel wat euro's lichter zijn maar in ieder geval wel heel veel ervaringen, herinneringen en vrienden rijker, en laten we eerlijk zijn, dat is toch meer waard dan geld.

Zondag avond gingen we weer met de bus naar huis, echter had de bus vertraging waardoor we de boot gemist hadden en dus een half uur moesten wachten. Toen we terug waren in århus was het half 1 en was de laatse bus die mij naar huis kon brengen al vertrokken. Na ongeveer een uur met tassen en al naar huis lopen was kon ik eindelijk mijn bedje in. Veel slaap kreeg ik echt niet want om 7 uur ging de wekker weer omdat ik vandaag mijn eerste les had om 8 uur (en ik maar denken dat half 9 vroeg is). Anyway de eerste les weer gehad en ik denk dat het een heel leuk vak gaat worden. We zullen zien of de rest ook zal bevallen.

Foto's van kopenhagen zal ik weer in mijn album zetten:

http://nl.fotoalbum.eu/Yvette_in_Aarhus





  • 06 September 2010 - 14:52

    Oma:

    Hoi Yvette,
    Wat weer een mooi verslag van je weekend in Kopenhagen! Het is misschien wel duur, maar zo'n kans om uitgebreid te genieten , samen met vriendinnen van zo'n mooie stad is toch wel uniek! Ik denk, dat je er nog heel vaak met plezier aan terug zult denken! En....je bent ook nog een uitstekende schrijfster!Groetjes van Oma en Opa.

  • 06 September 2010 - 15:22

    Marieke:

    hey yvette, goed om te horen dat je het goed nar je zin hebt gehad in Kobenhavn, super stad niet waar!! Mochtje nog een keer naar Kobenhavn gaan dan moet je ook zeker even naar Ilums Bolighus, daar kun je super Danish Design kopen! Ja.. net als de rest van kopenhagen is ook danish design heel duur, maar af en toe heb je er redelijk geprijsde dingentjes tussen. Ook Tivoli is echt een MUST SEE park, vooral in zomer! Geniet van Denemarken en tot de volgende update!
    xx Marieke

  • 08 September 2010 - 17:36

    Oma:

    Hoi Yvette,
    Wij hebben nu ook je foto's bekeken. Heel mooi!We hebben nu echt ook een beeld van jouw leven in Arhus. Je hebt ook een paar heel mooie natuuropnames gemaakt. Knap hoor! Ik heb gisteren pas ontdekt dat ik op fotoalbum moest klikken.Vandaar mijn late reaktie op de foto's!Maar ik leer nog steeds! Groetjes van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 15957

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: