Wnter Wonder Aarhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Wnter Wonder Aarhus - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Wnter Wonder Aarhus

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

28 November 2010 | Denemarken, Århus

Lieve allemaal,

De eerste weken met gebroken knie zitten er al weer op en het gaat steeds beter met me. Ik kan weer zelf koken, lopen, met de bus gaan, naar de uni etc. Afgelopen week ben ik ook weer naar wat feestjes geweest en ben ik weer lekker onder de mensen geweest :D Het gezelligheids niveau is dan wel flink gestegen, het kwik is flink gedaald. Sinds het begin van deze week sneeuwt het en Aarhus is inmiddels bedekt met een heel dik pak sneeuw! Er ligt inmiddels minimaal 20 centimeter sneeuw. Ik vind het heel leuk en mooi met de sneeuw, maar het is toch wel een beetje onhandig met krukken en een been die niet buigt. Dat mag de pret echter niet drukken en ik heb veel ondernomen deze week.

Woensdag kwam Violet (vriendin van Almere) bij mij op bezoek! Het was heel gezellig om haar weer te zien :D We zijn woensdag door het bos gaan wandelen, dat was heel mooi met alle sneeuw. Donderdag zijn we naar een hertenpark gegaan. Het was echter niet zo makkelijk om het te vinden, en we waren in verkeerde bus gestapt waardoor we uiteindelijk een hele lange wandeling gemaakt het om er te komen. Uiteindelijk hadden we het gevonden maar zijn maar heel kort gebleven omdat we het zo koud hadden. We zijn daarna uiteten geweest en naar een kroegje gegaan waar we gezellig met een aantal denen gezeten hebben. Vrijdag zijn we naar een kerstoptocht in de stad gegaan met een aantal van mijn vrienden. Dat was ook weer heel gezellig. Zaterdag hebben we een rustig dagje gehad en vanochtend is violet naar kopenhagen vertrokken. Ik zou eigenlijk mee gaan maar zag dat toch nog niet zitten met mijn knie. Ik heb in ieder geval weer een heel leuke week gehad en het is heel fijn om weer wat te kunnen!

Vanaf nu wordt het vooral keihard studeren want de tentamens komen er aan. Het einde is in zicht en ik moet zeggen dat ik daar dubbele gevoelens bij heb. Ik heb absoluut zin om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien, maar aan de andere kant wil ik mijn leventje hier nog niet kwijt. Het is een gek idee om straks afscheid te nemen van iedereen wetend dat je ze waarschijnlijk nooit meer zal zien. Hoe dat allemaal zal gaan dat zien we over een paar weken.

Liefs en groetjes uit het winter wonder Aarhus!

  • 28 November 2010 - 11:21

    Oma:

    Wat weer een leuke email!
    Je doet het geweldig, ondaks je krukken! Lijk je misschien toch een beetje op mij! Veel succes met je studie! En wat betreft je deense vrienden en vriendinnen.... In deze internationale wereld zie je ze vast nog wel eens terug!en anders is er nog het internet. Groetjes van Opa en Oma.

  • 28 November 2010 - 11:40

    Hilde:

    Jaaa, mooi he al die sneeuw! Vind het ook zo vet hier. Zijn gisteren zelfs nog gaan sleeen :P En er staat een schip op de grote markt, apart.
    Kunnen we in ieder geval met elkaar over de dubbele gevoelens praten :P. Want ik vind het ook wel raar om straks weer terug te zijn, zal het wel missen!
    Veel plezier daar nog! En let maar goed op je knietje dat je geen ongelukjes meer krijgt in de laatste weken! xxx

  • 28 November 2010 - 12:24

    Joline:

    Hej hej,
    Moet nou natuurlijk ook even jouw site zien. Lekker bezig hoor, zoveel buiten en aan het wandelen ondanks de krukken. Mijn drukke periode is al aangebroken, dus heb het idee meer binnen dan buiten te zitten....;)
    Maar goed ook dat mag de pret niet drukken. Ik kan me voorstellen dat het raar is om straks weer naar huis te gaan, maar het is waar: contact houden is tegenwoordig veel makkelijker door internet en andere technologieën. Dan heb je bovendien straks extra redenen om te reizen en je internationale vrienden op te zoeken;)
    succes met de tentamens en zie je vast snel. Ga je naar de christmasparty van het internationale centrum, dan zie we elkaar iig daar :)

  • 28 November 2010 - 15:39

    Evelien:

    Heee Yvette!

    Goed om te horen dat je al heel wat meer kunt met je knie! Je hebt wel een heel gezellig dispuutsweekendje gemist, maar het klinkt ook super gezellig wat je daar allemaal doet en meemaakt! Heb er zin in als je er weer bij bent! Duurt gelukkig niet meer zo lang :D

    Heel veel plezier & natuurlijk nog even bikkelen zodat je je tentamens sowieso gaat halen ;)

    Liefs!!

  • 28 November 2010 - 21:46

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Net gezellig uit eten geweest ter ere van oma haar verjaardag. Wij hebben dus ook op z'n tijd een feestje maar niet zoveel als jij. Kan me voorstellen dat je het gaat missen. Wel leuk zo'n periode met sneeuw. Geniet er nog maar van.
    groetjes
    Truus

  • 01 December 2010 - 09:10

    Marianne:

    Nou wij vinden het wel leuk hoor, dat je straks weer thuis bent. Fijn te horen dat je al weer zo veel kan.
    kus,
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 15957

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: