De eerste week - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

05 Augustus 2010 | Denemarken, Århus

De eerste week in Aarhus was een week vol nieuwe mensen, nieuwe indrukken en een nieuwe taal. Op zondag avond begon ik met een welkomst diner. Hier heb ik veel mensen leren kennen van over de hele wereld. Ik heb inmiddels ook al mijn andere huisgenoten ontmoet. Naast Ursula uit oostenrijk en Darren uit Ierland wonen er nog Lieselot, een meisje uit belgie, Mark uit Amerika, Marco uit Italie, en Eresti uit spanje. ze zijn allemaal gezellig ook al ken ik de meeste nog niet zo heel goed. Op maandag ochtend moesten we allemaal vroeg opstaan omdat we gingen beginnen met de deense lessen. we werden in groepen opgedeeld van ongeveer 15 personen vanaf nu heb ik met hun les. In de middag en avond hebben we meestal een activiteit zoals sightseeing en een international night. Tot nu toe heb ik het helemaal naar mijn zin hier, alleen het vroege opstaan vind ik nog altijd moeilijk. Gelukkig heb ik nu een fiets zodat ik iets later op kan staan.

Het weer is hier heel wisselvallig, Meestal is het in de ochtend mooi zonnig en in de middag regen. geen pijl op te trekken dus. Helaas heb ik nog niet zoveel verhalen kunnen schrijven omdat ik nog steeds geen internet in mijn huis heb. hopelijk kan ik volgende week wel internetten en dan kan ik ook wat foto's uploaden. Nu moet ik weer verder want ik krijg straks een lecture over de deense politiek.

xxx

• 08 Augustus 2010 - 22:31

Anne:

Klinkt nu al allemaal heel leuk !! Ik heb me aangemeld voor je mailinglist dus ik krijg steeds een mail wanneer je een nieuwe tekst er op hebt gezet. Heeel veel plezier ! xxx