Foto's - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

17 Augustus 2010 | Denemarken, Århus

De eerste twee weken zijn echt voorbij gevlogen! Inmiddels heb ik mijn talen cursus al weer afgerond en spreek ik dus al een redelijk woordje Deens. Echter ben ik nog niet in staat om een normaal gesprek te voeren en daarom heb ik besloten om door te gaan met het leren van deens. Er worden hier gratis Deense lessen aangeboden inclusief alle materialen. Dit maakt de keuze om door te gaan natuurlijk wel een stukje makkelijker want het leven in denemarken is al duur genoeg.

Ik ben wel blij dat ik deze eerste 2weekse talen cursus gedaan heb want ik heb nu echt al heel veel mensen leren kennen. Iedereen die nu pas is aangekomen zal het wel moeilijker krijgen omdat er al een beetje groepjes zijn gevormd. Ik heb ook al mijn groepje vriendinnen gevonden. Het is echt een internationale mix want we komen allemaal ergens anders vandaan. Zo komt Laura uit Canada, Sakina en Cassandra komen uit Singapore, Ursula komt uit oostenrijk, Lieselot uit Belgie, Sharka uit Tsjechie en ik natuurlijk uit nederland. Het zijn echt leuke meiden en we hebben al veel samen gedaan. Zo hebben we gisteravond bijvoorbeeld een dineetje bij mij thuis gedaan met zn alle en gaan we regelmatig samen naar activiteiten en naar het studenterhus om een drankje te doen.

Deze week heeft iedereen bijna introductie week, behalve ik. Zoals ik eerder al zei is ASB apart van de rest van de universiteit en dus ook de intro week. Die van mij begint volgende week. Deze week heb ik dus niet heel veel te doen en kan ik dus lekker een beetje relaxen. Ik wilde eingenlijk deze week gaan reizen, maar dat zit er helaas niet in omdat ik mijn verblijfsvergunning moet ophalen, deense les heb en me aan moet melden voor een CPR nummer. Zonder CPR nummer ben in dit land namelijk geen volwaardige burger want voor praktisch alles heb je dit nummer nodig. Dit weekend heb ik echter wel een tripje naar lego land op de planning staan! Daarover zal ik volgende keer meer vertellen.

Omdat ik op deze site blijkbaar maar 10 foto's kan plaatsen heb ik een online fotoalbum aangemaakt. Daar zal ik vanaf nu al mijn foto's op zetten. Gewoon deze link volgen en je komt er:

http://nl.fotoalbum.eu/Yvette_in_Aarhus/a516794

  • 17 Augustus 2010 - 11:53

    Anne:

    Leuk dat je al een vriendinnengroepje hebt ! & leuk dat je een foto album hebt gemaakt ! zo geeft het toch een beter beeld.. mis je wel hoor yv !! Xx

  • 17 Augustus 2010 - 12:09

    Belinda:

    Ik moest even ontzettend lachen om die whalicopter...hilarisch! Chill dat je nu al een beetje gesettled bent. Is het moeilijkste ook weer achter de rug ;-)! Alvast succes met de introductie schat! Groetjes uit Lommel

  • 17 Augustus 2010 - 12:35

    Emma:

    hey,

    super leuk dat je al wat vriendinnetjes hebt gevonden. Ik kende vroeger ook een sharka, zat bij me in de klas, en die kwam ook uit tsjechie (uit het rijtje oninteressante weetjes misschien maar toch).

    Hoop dat de rest van de deense lessen ook goed gaan!

    xx

  • 17 Augustus 2010 - 15:29

    Oma:

    Wat een mooie foto's, Yvette!Fijn, dat je al zoveel vriendinnen hebt.
    Gisteren zijn we bij Pappa en Mamma geweest in Lauwersoog. Ze zijn dus weer in Nederland en we waren heel blij om hun weer te zien!Groetjes van Opa en Oma.

  • 17 Augustus 2010 - 19:11

    Truus:

    Leuk Yvette om de foto's te zien. We herkenden de plekejs in Aarhus. Fijn dat je zo snel al zoveel vriendinnen hebt. Geniet ervan.

  • 17 Augustus 2010 - 19:21

    Suus:

    Veel plezier met je taalcursus en je lego trip!
    Kus Suus

  • 17 Augustus 2010 - 19:40

    Papa:

    leuke foto's volgens mij heb je het dik naar de zin. Wij zijn weer terug in NL en zijn nu in Leeuwarden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15953

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: