Legoland - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Legoland - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Legoland

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Augustus 2010 | Denemarken, Århus

Zondag ochtend om half 8 gaat de wekker. Het is weer tijd om op te staan. Vandaag echter niet voor deense lessen, introductie week of een college, vandaag staat er een reisje naar legoland op de planning. Met enige moeite trek ik mezelf uit bed en constateer ik dat het buiten grauw en grijs is. Dat zal wel weer regen worden dacht ik. Inmiddels is dit geen onbekend uitzicht meer, afgelopen weken heeft het namelijk praktisch elke dag geregend. Na een goed ontbijt, een warme douche en een kop koffie kom ik helemaal tot leven en krijg ik zin in legoland. bewapend met een paraplu, warme sjaal en regenjas vertrek ik op de fiets naar onze verzamel plaats. Hier staan al een hoop internationale studenten te wachten op de bus. Met een stuk of 100 exchange studenten gaan we de bussen in en vertrekken we naar legoland.

Eenmaal aangekomen krijgen we onze kaartjes en kunnen we het land van lego betreden. Als eerste gaan we met een klein groepje naar atlantis, een soort groot onderwater aquarium met allemaal lego mannetjes die tussen de haaien en vissen staan. Dit was echt heel mooi gemaakt en met een kinderlijk enthousiasme lopen we rond in de verloren stad atlantis. Vervolgens lopen we verder op zoek naar de attracties. We bevinden ons al snel in 'het wilde westen' en wagen ons aan de boomstam attractie (in een soort kano van een wild waterbaan af). Een beetje nat maar vol plezier komen we hier uit. Het weer is inmiddels ook verbeterd en de zon begint zelfs te schijnen, die spetters maken dus niets uit. Na nog vele andere attracties, legogebouwen en zonneschijn gezien te hebben is het weer tijd om te vertrekken. De terugreis verliep echter niet helemaal zoals verwacht.

Na een klein half uurtje wordt de bus langs de weg gezet en moeten we allemaal de bus uit. Er komt ontzettend veel rook uit de bus en het stinkt naar verbrand plastic en gas. Iedereen is ongedeerd, maar de bus is dood. Daar staan we dan, in the middle of nowhere met een kapotte bus, zonder eten, zonder drinken en geen bewoonde wereld in de buurt. We proberen er maar het beste van te maken en we luisteren naar wat muziek, kletsen wat bij en eten biscuitjes die ik nog bij me had. Gelukkig was het zonnig en niet zo heel koud. Na twee uur lang buiten gewacht te hebben komt er dan eindelijk een bus om ons op te halen. Het is inmiddels een uur of kwart voor 9 en zonder volle zon werd het ook al een stuk kouder. De bus was dan ook een zeer welkome verbetering. Onderweg naar huis met knorrende buikjes kwamen we ook nog eens in de file terecht. Het duurde al maar langer en uiteindelijk was ik in plaats van 8 uur pas om half 11 thuis. Snel maar even broodje en noedels gemaakt en toen mijn bed in. Ondanks dit alles was het toch een fantastische dag en we zullen maar zeggen dat ik weer een waar avontuur heb beleeft.

Vandaag (maandag) ben ik begonnen met mijn introductie week. Vandaag nog niet heel veel spannends gedaan. Wel weer deense les gehad en ontdekt dat de vengaboys hier binnekort komen op treden. Daar wil ik wel heen! Hopelijk wordt de introweek morgen wat interessanter en leer ik ook wat meer mensen van ASB kennen.

Ik zal ook weer foto's op in mijn album zetten.

  • 24 Augustus 2010 - 08:57

    Oma:

    Hoi Yvette,
    Wat weer een avontuur.
    Ik vind dat je een heel goed verslag kunt schrijven. Opa en ik zijn blij dat we nu berichten van jou hebben. De verslagen van Koos en Marianne missen we wel. Groetjes van Opa en Oma.

  • 24 Augustus 2010 - 09:21

    K&M:

    Mooi avontuur.

  • 24 Augustus 2010 - 21:05

    Dirk En Truus:

    Hoi Yvette we hebben met veel plezier je reisverslag op een terrasje in tecklenburg gelezen. Het valt niet mee, vroeg op en dan nog pech met de bus. Hopelijk heb je nog een goede introductietijd. Wij zijn nog een paar dagen weg, morgen gaan we weer naar huis. Nog een goede tijd gewenst. Je verhalen over je nieuwe vriendinnen klinken leuk.

  • 25 Augustus 2010 - 07:46

    Renate:

    Yvette!

    Klinkt allemaal leuk,behalve dat het hongerig wachten op een nieuwe bus... Fijn zo mee te kunnen lezen en een beetje van jouw leven daar mee te kunnen krijgen..

    Heel veel succes en plezier met je introductieweek! X

  • 26 Augustus 2010 - 06:26

    Charlotte:

    Hey Yvette!
    Echt superleuk om alle verhalen te lezen!! Ben zelf net pas terug van vakantie, vandaar de late reactie. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt!
    Haha die bus ook echt..
    Die Deense taal lijkt me ook nog wel
    Heel veel succes en veel plezier nog!!
    X Charlotte

  • 26 Augustus 2010 - 11:39

    Evelien:

    Yvetje!

    Legoland, daar ben ik ook ooit geweest! Alleen dan heel lang geleden, ik vond het toen heel vet ;) haha.

    Je foto's zijn ook leuk, al veel vriendinnen gemaakt zag ik!

    Heel veel succes met je introweek en wij inkommen hier ook nog even verder ;)

    X Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 15981

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: