Aarhus Festival - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Aarhus Festival - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Aarhus Festival

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

01 September 2010 | Denemarken, Århus

Na een paar weken met heel veel regen is het deze week eindelijk weer zonnig! Dat komt goed want deze week is het Aarhus Festival. Een week lang muziek optredens van bekende en upcoming artiesten, straat theater, film, en kunst. Eigenlijk net zoiets ald de parade in nederland, maar dan door de hele stad. De sfeer is heel goed in de stad en overal is wel iets te zien of te doen. Zo ben ik gister met een aantal vrienden naar Mirazozo geweest, dat was een soort opgeblazen gebouw met allerlij vreemde vormen. Van binnen was er overal een andere kleur licht en er was een soort geluid. Een hele bijzondere sfeer die eigenlijk niet echt uit te leggen is. Ik zal wat foto's op mijn album zetten, dan snappen jullie het misschien wat beter. Ik ben ook naar een aantal bandjes geweest en ik heb wat theater acts gezien. Heel leuk allemaal!

Van vrijdag tot en met zondag ga ik naar Kopenhagen met Sarka, Sakina en Cassandra. Ik heb er heel veel zin! Dus in mijn volgende verhaal zal ik daar weer wat over vertellen.

Dan nog even een update over mijn deens, ik ben nog steeds bezig met deense lessen. Het gaat steeds beter en ik kan al aardig lezen, schrijven en ook het spreken gaat best goed. Alleen het verstaan van deens is toch nog wel heel moeilijk. Over een week of 2 heb ik mijn eerste toets en als ik die haal heb ik module 1 behaald (er zijn 6 modules in totaal). Om jullie even een voorproefje deens te geven:

hej, hvordan går det? det går godt. Hvad hedder du? jeg hedder yvette. hvor kommer du fra? Jeg kommer fra Holland og jeg er tyve år gammel. Hvad laver du i århus? Jeg bor nu i Arhus fordi jeg studeren på handelshøjskole. Jeg studerer økonomi og marketing. fredag jeg går til København med min venindes.

Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat zal ik jullie besparen!

Vi ses!

  • 01 September 2010 - 14:30

    Marèse:

    Hei!!
    Hvordan går det? Jeg er fint! Jeg snakker litt Norsk, og forstår deg kjempegodt! Maar leuk dat t goed gaat met deens. Veel plezier in kopenhagen vrijdag!! Ha det bra og kyss

  • 01 September 2010 - 15:12

    Anne:

    Heeel veel plezier in Kopenhagen !! X

  • 01 September 2010 - 15:50

    Ruth :

    He Yvette!

    Moest even wat inhalen qua verhalen.. maar super! Volgens mij heb je het wel naar je zin?! Moet zeggen dat Deens ziet er wel moeilijk uit. Ik kan alleen 'yvette', 'kommer fra Holland' en 'studeren pa handelshojskole' begrijpen.. ;)
    Alvast heel veel plezier in Kobenhavn! Leuke stad!!

    Veel plezier nog!
    Xx

  • 01 September 2010 - 16:36

    Mama:

    Toch al indrukwekkend hoor, dat Deens. Ik kan me goed voorstellen dat verstaan moeilijk is. Ik heb toch ook best taalgevoel, maar kon er ook werkelijk geen touw aan vastknopen. Veel plezier (dat gaat zeker lukken) in Kopenhagen.

  • 01 September 2010 - 17:50

    Oma:

    Hoi Yvette,
    Wat weer interessante belevenissen! Studeren in een ander land is toch meer dan kennis opdoen! Geweldig, dat je ook kennismaakt met de deense , hedendaagse cultuur!
    Ik kon wel een paar woorden van het deens begrijpen, maar lang niet alles.Knap hoor, dat je al zo snel spreken, schrijven en lezen kan. Gelukkig heb jij de talenknobbel van je moeder geërfd!
    Veel plezier in Kopenhagen! Groetjes van Opa en OMa

  • 02 September 2010 - 12:25

    Emma:

    klinkt allemaal weer leuk, en ik kon ong. begrijpen wat je opschreef! :)
    Veel plezie in Kopenhagen!

    liefs emma

  • 02 September 2010 - 18:18

    Stephanie:

    Hey Yvette,

    Ik heb al je avonturen gelezen en het klinkt alsof je het erg naar je zin hebt :).
    Leuk dat je door bent gegaan met Deens leren
    & dat je veel leuke mensen hebt leren kennen!
    Ben benieuwd naar je volgende avontuur...

    Veel plezier !

    XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 15963

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: