ASB introweek - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu ASB introweek - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

ASB introweek

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Augustus 2010 | Denemarken, Århus

Lieve allemaal,
Bedankt voor al jullie leuke reacties! Het is toch fijn om weer wat van het thuis front te horen :D

In mijn vorige verslag schreef ik dat mijn introductieweek van ASB was begonnen maar dat het nog niet zo heel interessant was. Dat is gelukkig woensdag allemaal veranderd. Op woensdag was er namelijk Faculty day. Om 9 uur moesten alle exchange studenten van de Arhus School of Business (ASB) verzamelen in de Business school. Dit was de eerste keer dat ik in mijn eigen gebouw kwam. Alle andere activiteiten vonden namelijk plaats op de gewone universiteit. Het was dus even zoeken waar ik heen moest maar gelukkig vond ik al snel een grote massa studenten die zoekend om zich heen keken. Dat moeten de nieuwe exchange studenten zijn. We werden allemaal in groepen verdeeld en moesten plaatsnemen in de aula. Hier kregen we een heerlijk ontbijtje gevolgd door een aantal presentaties over ASB en alle mogelijkheden en faciliteiten. Vervolgens werden alle groepjes door twee studenten opgehaald en meegenomen naar een klaslokaal. Mijn tutoren voor deze week waren Troels en Rikke, echte deense namen. In het lokaal gingen we elkaar eerst wat beter leren kennen. Mijn groepje bestond uit ongeveer 25 personen en praktisch niemand kende elkaar al, heel wat namen om te leren dus. Dankzij een namenspelletje ging het echter een stuk makkelijker en binnen een half uurtje kenden we elkaar allemaal. Vervolgens kregen we een tour door het gebouw en een uitleg over hoe het computer systeem werkt. Best handig allemaal! eenmaal terug in het lokaal is het tijd voor lunch die ook weer door de universiteit wordt verzogd. Na dat alle sandwiches opgegeten zijn is het tijd voor iets serieus. We moeten een business case oplossen. Het gaat om een Deens bedrijf dat op een duurzame manier een water project wil uitbereiden. Het gaat met name om donaties en manieren om geld in te zamelen en de werknemers bij dit geheel te betrekken. Eigenlijk precies wat ik hier ook ga studeren dus! Met ons groepje begonnen we een brainstorm sessie en we kwamen met veel goede ideeen. Helaas was niet iedereen in mijn groepje heel actief en hadden we ook niet heel veel tijd. Vandaar ook dat we niet gewonnen hebben, de andere helft van onze groep (we waren in tweeen gedeeld) kwam echter wel als winnaar uit de bus en gingen er dus vandoor met een gratis diner en kaartjes voor een feest. Toch de verkeerde groep gekozen dus. Ondanks dat vond ik het heel interessant om te doen dus de prijs maakt niet zoveel uit. Na deze sessie hadden we nog een diner, ook weer gratis verzorgd door ASB, gevolgd door een feestje in onze eigen nachtclub! Ja de universiteit heeft hier een eigen nachtclub exclusief voor ASB studenten, het heeft toch ook weer zijn voordelen om los van de universiteit te staan. Na lekker feesten in Klubben, was het rond half 12 weer mooi geweest en tijd om mijn bed op te zoeken. Het was een lange maar super leuke dag! Vandaag weer naar ASB en wederom onder het genot van ontbijt luisteren naar presentaties over sustainability. Zoals jullie misschien al door hebben staat Duurzaamheid bij ASB erg hoog in het vaandel! Ik zit hier dus helemaal op mijn plek. Na de praatjes nog een lunch en daarna op naar de universiteit voor een campustour. Dit was heel grappig omdat er allemaal deense studenten in rare outfits lopen te springen, schreeuwen dansen en ga zo maar door. De gids verteld ons dat dit de introductie week van politcal science is en dat dit elk jaar gebeurd. Na de tour lekker naar huis en even ontspannen. Het was weer een druk programma afgelopen dagen. Morgen is er nog een receptie en een feestje ter afsluiting van de introweek. Volgende week heb ik nog vrij en ik ben van plan om een aantal tripjes te maken. Nu ga ik mijn bed in duiken want morgen moet ik weer vroeg.

  • 27 Augustus 2010 - 08:07

    Koos:

    Hi,
    Gaat fantastisch allemaal daar. Ik ben jaloers.

  • 27 Augustus 2010 - 09:48

    Nouk:

    hee yvje.. decadent hoor alles inclusief... hoop dat t mij ook zo af gaat. Heb nu een kamer voor een maandje dus van daar weer verder zoeken.
    xx

  • 27 Augustus 2010 - 11:11

    Nicolien:

    Nou zo te lezen heb je het super naar je zin en heb je alles prima voor elkaar. Ik zou zo weer willen studeren.
    Hier is het ook erg nat; het lijkt wel herfst ipv hoog zomer.

  • 27 Augustus 2010 - 11:31

    Oma:

    Lieve Yvette, Knap hoor, dat jij je zo goed redt in zo'n internationaal gezelschap! Fijn, dat er zoveel aandacht is voor kennismaking. Gelukkig heb je je eigen kamer, zodat er een plek is om uit te rusten van al die nieuwe indrukken.
    Wij zijn trots op je dat alles zo goed gaat!
    Groetjes van Opa en Oma.

  • 28 Augustus 2010 - 12:16

    Emma:

    hey yvs,

    de inkom zit er hier ondertussen ook weer op (iedereen brak dus). Maar fijn dat je introweek alsnog interessant is geworden!

    liefs emma

  • 29 Augustus 2010 - 11:25

    Hilde:

    Hoi,
    ik begin volgende week ook. Geen zin :p Voelt nu als vakantie. Heb jij dat ook?
    Weet jij trouwens al wanneer je weer terug bent? Mijn ding duurt blijkbaar een maand korter dus ik ben er wss al voor de kerst. Tenzij herkansingen.
    Geniet ervan daar! En maak er maar een eigen Inkom van :P Heb ik hier ook gezegd! xxx

  • 29 Augustus 2010 - 11:27

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Al bezig met leuke tripjes in de omgeving? Heb je al mensen ontmoet die met je meegaan? Ben benieuwd waar je heen gaat. Je hebt wel een leuke tijd daar, ze spannen zich echt voor jullie in. Mocht je nog interessante dingen leren/ artikelen lezen rond sustainability dan houd ik me aanbevolen.
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 15998

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: