Studeren - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Studeren - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Studeren

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

16 September 2010 | Denemarken, Århus

Na ruim een maand te hebben genoten van feestjes, uitslapen, sociale bezigheden en deens leren is het nu toch echt tijd om hard te studeren. vorige week ben ik begonnen met mijn lessen. De tijd van uitslapen is daarmee voorgoed voorbij aangezien practisch al mijn lessen om 8 uur beginnen. Gelukkig zijn de vakken die ik gekozen heb wel interessant! Volgende week heb ik ook mijn deense examen. Dat betekent dat ik een presentatie in het deens moet houden en dat ik vragen moet stellen en beantwoorden. Ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. Of ik na dit examen verder ga met deense lessen weet ik nog niet aangezien het aardig wat tijd kost en mijn studie toch wel voorang heeft.

Gelukkig betekent studeren niet dat alle sociale activiteiten ophouden. Ook nu zijn er genoeg feestjes, dineetjes en ga zo maar door. Zo was er afgelopen dinsdag een kampvuur op het strand, dat ondanks een regenachtige start een groot succes was. Woensdag was een van mijn vriendinnen, Sakina, jarig en heb ik een verjaardags diner voor haar georganiseerd. Lekker eten, gezelligheid en mijn eigen gebakken appeltaart met appels uit onze tuin zorgden voor een top avond. Voor vanavond staat er een huisdiner en een concert of stappen in de ASB club op de planning. Morgen moet ik mezelf in een toga steken omdat er een toga party is. Of het me gaat lukken een toga te creeeren weet ik nog niet maar het wordt vast erg leuk. Nou zo kan ik nog wel even doorgaan want er is eigenlijk elke dag wel weer iets te beleven.

Dan tot slot nog wat feitjes over denemarken:

* Denen doen niet aan kussen op de wang of een knuffel, hier volstaat enkel een hand ter begroeting.

* Ze hier vrijwel geen paprika chips hebben maar wel overal sour cream & onion chips verkopen.

* Denen altijd op tijd zijn en te laat komen absoluut niet gewaardeerd wordt.

* Het weer ongeveer elk uur veranderd van regen tot zon en dan nog meer regen en je dus nooit weet wat je aan moet trekken.

* Denemarken is niet plat zoals nederland ook al beweren veel mensen en boeken van wel.

* Denen gek zijn op bier en hier al vroeg in de middag mee beginnen.

* als laatste, ze houden van drop! Hoera voor de denen!

zo dat was het weer voor vandaag tot het volgende verhaal!







  • 16 September 2010 - 15:32

    Marieke:

    Hey Yvette,

    Nou klinkt goed hoor, nu was ik van een van de puntjes van de waps.. of het nu aan mijn deense freunden ligt, of aan iets anders, maar iedereen hugt daar naar mijn mening?! Althans.. ik hug iedereen daar omdat er inderdaad niet gekust word.. dus dan maar hug.
    Ow ja.. en de dropjes Larids, je moet eens die Lange man Lakris karamel eens eten!! zooooooo lekker!!

    Succes met je deense presentatie en als stef of ik je even moet helpen dan zeg je het maar!

    Knus for nu!
    Kearlig Hilsen Marieke

  • 16 September 2010 - 15:54

    Mama:

    Klinkt allemaal vrij ok. Ook wel studeren he (zo'n opmerking mag een moeder natuurlijk plaatsen :)
    Zullen we gauw een weekend plannen dat wij langs kunnen komen (want anders heb je helemaal geen tijd voor ons... kus, mama

  • 16 September 2010 - 17:29

    Oma:

    Leuk verslag,Yvette!
    Heb je een keuken waar je al die lekkere dingen kunt maken?
    Veel succes met je presentatiein het Deens.
    En verder : Veel plezier
    en zorg goed voor jezelf.
    Want zo te lezen heb je het wel heel erg druk!
    Groetjes van Opa en Oma.

  • 16 September 2010 - 17:58

    Suus :

    Hee Yv,

    Leuk verslag! Ik zou gewoon lekker iedereen knuffelen hoor als jij daar zin in hem. Zorg je gewoon voor een culturele verandering in Denemarken!

    Veel plezier nog.

    Kus

  • 16 September 2010 - 21:38

    Anne:

    Hee yv!

    succes met je studie en de deense presentatie!! het weer in denenmarken klinkt erg bekend.. hier is het ook erg regenachtig met af en toe een zonnetje er doorheen..
    ik heb je een mail gestuurd want renate helene suus en ik willen graag langs komen!!

    xxx

  • 17 September 2010 - 09:23

    Djala:

    Heey yvetje,

    haha jah, met zoveel gezelligheid vergeet je soms dat er ook nog gestudeerd moet worden. Maarr de sustainability vakken zijn dus leuk?! Haha zal ik je een maastrichtfeitje geven: Onno Hoes is de nieuwe burgemeester (enn, dat deed het m, de man van Albert Verlinde!)
    Verder hier wel prima, erg druk door de fleurtijd, en vanavond natuurlijk de AB van Mariek, Hester en Marèse (die een 8 voor dr verdediging heeft gehaald!!) En ook onze eerste bestuursborrel, nl die van de senaat, spannend :P
    Geniet ervan ennehm dit weekend skypen? XXx

  • 17 September 2010 - 10:37

    Marèse:

    Hee Yvet!
    Klinkt wederom allemaal goed! En toga parties zijn vet! Gewoon een laken om doen! Vnv is onze AB, heb er echt vet zin in! Geniet er nog van daar!! xx

  • 17 September 2010 - 14:41

    Emma:

    hey yvie!

    fijn dat alles nog goed gaat. Hier gelukkig ook ;). Wel een beetje druk met fleuren enzo, maar dat is ook wel weer leuk. Ik heb gister trouwens mn eerste rijles gehad, ging volgens mn rijinstructeur heel goed (alles zelf gedaan, snelweg op). En toen liep hij moeilijk te doen en reed ik tegen de rand van de weg aan en was mn band lek, tja...

    liefs emma

  • 17 September 2010 - 18:15

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Klinkt allemaal leuk wat je doet. Geven ze nog op een andere manier college dan in Nedeland? In Amerika heb ik eens meegemaakt dat ze na een korte introductie vooral veel vragen stelden. Heel anders dus dan een inleiding van een uur.
    Leuk hoor dat je nog steeds zoveel gezellige activiteiten hebt.
    nog veel plezier Truus

  • 19 September 2010 - 13:00

    Anouk Sweringa:

    klinkt net als zurich.. behalve het dropaspect.. I miss it :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 15963

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: