Deense Test - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Deense Test - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Deense Test

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 September 2010 | Denemarken, Århus

Lieve allemaal,
Bedankt voor alle leuke berichtjes!

Deze week is het een lekker en rustig weekje. Ik heb maar liefst drie dagen vrij en het is ook nog eens mooi weer. Dinsdag ben ik overdag eindelijk eens een wandeling gaan maken door het bos dat voor mijn deur ligt. Het bos loopt langs de kust en strekt van mijn huis tot het centrum en ik besloot ook eindelijk maar eens te gaan winkelen. Het is echt een mooi bos en na zo'n 45 minuten lopen ben ik in het centrum en ga ik op zoek naar nieuwe schoenen. Al vanaf de eerste dag dat ik hier ben heb ik het voornemen nieuwe schoenen te kopen aangezien ik maar een paar platte schoenen mee heb genomen die ook nog een een beetje knellen. Na een uur of 2 rondgelopen te hebben in de stad vind ik het perfecte paar schoenen, bruine laarzen met ven binnen een lekker warm vachtje. Ze zijn ook nog eens in de aanbieding en dan kan ik ze natuulijk niet laten staan. Verder heb ik tijdens mijn shopsessie ook nog een webcam gekocht zodat ik tijdens het skypen ook gezien kan worden. Dan weer terug naar huis. Thuis plof ik moe maar voldaan neer om me vervolgens weer op te laden voor een avondje dansen. Er is een dansworkshop georganiseerd in het studenterhus en als dansliefhebber kan ik dat natuurlijk niet missen. Ook al heb ik al veel dansstijlen beoefent, deze was nieuw voor mij, Lindyhop. Blijkbaar een voorloper van hiphop en erg leuk.

Woensdag stond in het teken van studeren, studeren en nog meer studeren. In de avond had ik mijn deense toets voor Deens module 1. Ik had gelukkig een leuk onderwerp getrokken om over te vertellen, namelijk mijn familie. Vervolgens moest ik vragen beantwoorden en daarna nog een sessie vrsgen stellen over een foto. Al met al was het een miniexamen van ongeveer 10 minuten. Of ik het gehaald heb hoor ik volgende week maar ik denk van wel.

Vandaag nog wat nieuwe denen ontmoet in mijn les en vanavond dan toch eindelijk naar de ASB discotheek, vorige weken is het er toch steeds niet van gekomen. Dit weekend ga ik naar Skagen, een noordelijke plaats waar de noordzee en de oostzee samen komen. Inmiddels heb ik hier ook een aantal leuke nederlanders ontmoet en waarschijnlijk gaan we zondag avond een nederlands etentje doen.

Liefs

  • 23 September 2010 - 17:45

    Madelon:

    Hi Yvette! Leuk dat je het zo naar je zin hebt in Denemarken! Ik vind het echt super leuk om je verhalen te lezen.
    Ik denk dat het wel goed komt hoor met je deense test! Hoe bevalt je studie voor de rest daar?
    Ik ben benieuwd naar de ASB disco:D Klinkt wel leuk in ieder geval!
    Nou hier in Nederland is het de afgelopen 2 dagen "bloedheet" geweest voor eind september. Hoe is het weer daar??
    We moeten snel een skype date maken! Maar dan nu echt;P
    xx

  • 23 September 2010 - 21:39

    Marieke:

    Heel veel plezier in Skagen, leuk om gezien te hebben! Doe de groetjes aan het kattengat;) xx

  • 24 September 2010 - 06:32

    Koos:

    Een bruin leven daar !
    Weet je nog een leuke bed en breakfast voor ons ? of een hotelletje ?

  • 24 September 2010 - 09:29

    Oma.:

    Hoi Yvette,
    Gelukkig heb je wel een familie waar je wat over kunt vertellen.. Zelfs in het Deens!
    Dat komt vast wel goed.
    Veel plezier met alles.
    wij genieten van al jouw berichten.
    Groetjes van Opa en Oma

  • 24 September 2010 - 10:03

    Anke:

    Klinkt goed allemaal! Hopelijk heb je de test gehaald!
    Heel veel plezier met je tripje naar Skagen. En we moeten binnenkort maar eens skypen (met webcam ;))!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 15990

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: