Spaanse zon, Tapas & Gaudi - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Spaanse zon, Tapas & Gaudi - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Spaanse zon, Tapas & Gaudi

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

27 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Donderdagavond, net terug gekomen uit Randers en tijd om mijn tas in te pakken. Wat moet ik mee, zomerse kleding? of toch wat warms? Slippers of toch maar all stars? Dankzij de begage restrictie van Ryan air kan ik maar max 10 kilo meenemen naar Barcelona en dus moet ik efficient inpakken. Uiteindelijk heb ik mijn keuzes gemaakt, slippers, zomerse kleding en een vest voor als het koud is. Moet goed komen. Vrijdag ochtend optijd opgestaan en met de bus naar het station. Daar heb ik met Laura afgesproken en gaan we samen naar het vliegveld. Daar aangekomen moeten we nog 2 uur wachten voor we uiteindelijk kunnen boarden en dan is het tijd om de Deense kou te verruilen voor de Spaanse zon! We vliegen naar Girona en moeten vanuit daar nog met de bus naar Barcelona, dit duurt ook nog ruim 2 uur vanwege de file. Uiteindelijk aangekomen bij ons hostel Equity Point Gothic. Het ligt in de gotische buurt en vlakbij de Ramblas.

Eenmaal ingecheckt en gesettled gaan we de stad in om ergens wat te eten. We komen terecht bij restaurant Princesca 23, een plek waar we meerdere malen terug zijn gekomen. Meteen goed begonnen met heerlijke tapas en een mojito. Na het eten nog even in de buurt rond gelopen en de mooie straatjes van Bercelona verkend. Zaterdag staan we optijd op en gaan er op uit om het Picasso museum, Las Ramblas, La Broqueria, Park de la Ciutadella en het strand te bezoeken. Tot onze verbazing is het zelf op deze zonnige dag om half 10 nog geheel uitgestorven in Barcelona. De Spanjaarden zijn duidelijk geen ochtendmensen ;). Op het strand hebben we sangria gedronken en zijn daarna op Las Ramblas gaan eten. Uiteindelijk veel te toeristisch en dus niet echt geweldig eten.

Op zondag hebben we een Gaudi tour op onze planning staan. We beginnen bij Park Guell waar het heel druk is maar wel een goede sfeer hangt door alle muzikanten, artiesten en kunstenaars die daar rondhangen. Erg mooi uitzicht over de stand en natuurlijk zijn de creaties van Gaudie erg indrukwekkend. We zijn verder gegaan naar Casa Mila en Casa Batllo. Een late lunch gedaan in de buurt van het hostel en daarna even een siesta gehouden. In de avond met een aantal mensen uit het hostel wat gedronken en naar een kroeg gegaan. Erg gezellig.

Maandag uitgeslapen en rond 12 uur de stad in gegaan. Eerst langs de markt La Broqueria gegaan om ontbijt/lunch te kopen. Daarna via Las ramblas naar het MACBA gelopen. Dit is het museum voor moderne kunst. Er waren een aantal mooie exposities en het gebouw alleen was al een stukje kunst opzich. Na dit museum nog door de stad gelopen en naar het aquarium gegaan. Weer lekker bij Princesca 23 gegeten en daar nog wat gedronken. En hoe kan het ook anders dan dat ik daar een bekende tegen kom. Een meisje dat van Tragos ken (Carlot) blijkt daar stage te lopen. Ik heb sowieso in deze dagen al meer nederlanders gehoord en gezien dan ik de afgelopen maanden in denemarken heb gezien. Typisch.

Dinsdag is alweer de laatste dag, we zijn eerst koffie gaan drinken op placa del Catalunya en daarna nog wat wezen shoppen. Vervolgens gaan we naar Montjuic waar we naar het museum met catalaanse kunst gaan. Wederom een prachtig gebouw met een geweldig uitzicht over de stad. Ik denk dat ik het gebouw en de omgeving mooier vond dan de kunst zelf, wat vooral bestond uit schilderingen van jezus, maria en andere heilige figuren. Er was wel een deel moderne kunst wat ik dan wel weer mooi vond, maar dat was maar een fractie van de hele collectie. Vervolgens zijn we door de mooie parken en straten van barcelona terug gelopen naar Placa Reial waar we pizza hebben gegeten.

Dan terug naar het hostel, tas inpakken, klaar maken voor vertrek en nog een laatste rondje door de stad gelopen. Om half 3 moesten we al weer opstaan om de bus naar het vliegveld te nemen. In Denemarken aangekomen regent het en is het weer lekker koud. rond 12 uur was ik weer in mijn kamertje in Asylvej 1, Risskov. Het was echt een top vakantie!

Eenmaal thuis gekomen kreeg ik ook nog het leuke bericht dat Anne, Renate en Helene dit weekend langskomen en ook Violet komt eind november langs! Dit alles behoeft maar 1 conclusie:

Life is Good :D

Foto's staan op facebook en komen snel op:

www.fotoalbum.eu/Yvette_in_Aarhus

Adios

  • 27 Oktober 2010 - 17:41

    Anne:

    Klinkt super leuk je vakantie in Barcelona!!

    & indd, zaterdag zijn we bij jeeee heb er zin in!!

  • 27 Oktober 2010 - 19:56

    Truus:

    Gaudi is prachtig he om te zien. Dirk hebben er ook erg van genoten

  • 27 Oktober 2010 - 20:46

    Koos:

    leuk verhaal weer. spreek je vrijdag

  • 27 Oktober 2010 - 21:24

    Oma En Opa:

    Fijn dat je weer thuis bent, Yvette.
    Opa is altijd wat ongerust, vandaar het smsje.Nu kunnen we weer lekker slapen! Liefs!

  • 28 Oktober 2010 - 18:50

    Djala:

    Hee yvetje,

    maddie en ik zijn dus aan het kijken naar het weekend van 12 december ofzo iets om te komen. Ik kan alleen niet meer vinden waar ik die goedkope bus van eurolines had gevonden.. Vreemd! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 15953

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: