Skagen - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Skagen - Reisverslag uit Århus, Denemarken van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Skagen

Door: Yvette Sweringa

Blijf op de hoogte en volg Yvette

28 September 2010 | Denemarken, Århus

Zaterdag ben ik naar Skagen geweest. We begonnen met een busreis met de helft van alle aanwezige exchange studenten en kwamen rond half 1 aan in het plaatsje Skagen. Daar bezochten we eerst een museum, wat niet bijster interessant was en vooral heel vol met mensen. Vervolgens hadden we ongeveer 2 uur de tijd om in het plaatsje te winkelen, helaas gaan de winkel in Skagen op zaterdag om 1 uiterlijk 2 uur 's middags dicht en was er dus niet veel te winkelen. In feite was de plaats skagen zelf nogal saai. Het hoogtepunt was een snoepmakerij/winkel waar je kon zien hoe ze snoepjes maakte. Dat was leuk om te zien en ik heb ook een zakje gekocht. Daarna vertrokken we weer met de bus naar Grenen. Daar was het ons allemaal om te doen en gelukkig was dit wel leuk. Dit was een strand en op de punt van het strand komen de noordzee en oostzee samen wat een mooi golf-effect geeft (Marieke, ik heb het kattegat de groeten gedaan hoor hihi). Het was bovendien erg gezellig. Na het strand zijn we nog naar zandduinen in de buurt geweest die ook mooi waren. Ik heb weer veel foto's gemaakt die ik in mijn album zal zetten:

http://nl.fotoalbum.eu/Yvette_in_Aarhus

Ook dit keer waren er weer problemen met de bussen, dit keer zat ik echter in de goede bus. Voor ons vertrek was de groep in tweeen opgedeeld. Ik zat in de eerste groep en wij vertrokken meteen, de andere groep had echter 2 uur lang moeten wachten voor dat ze eindelijk weg konden, en ze gingen wel dezelfde tijd weer terug. Misschien moeten ze volgende keer toch iets meer investeren in bussen. Ik heb ondanks alles toch een hele leuke dag gehad en het was weer erg gezellig met alle exchange studenten.

Zondag had ik een rustig dagje en in de avond kwamen Colette en Joline, twee nederlandse meiden bij mij eten en een filmpje kijken. Was gezellig en best fijn om weer eens lekker nederlands te praten.

Maandag had ik weer deense les en Hiep hiep hoera, ik heb nu officieel het niveau Deens module 1 behaald! Omdat ik het toch wel gezellig vind in de lessen heb ik besloten voorlopig toch door te gaan met Deens. Met een beetje geluk heb ik module 3 gehaald voordat ik weer terug naar nederland kom. Dan zou ik denk ik echt een aardig gesprek in het deens kunnen voeren en zal ik het ook niet zo snel vergeten.

Vandaag een lange dag gehad op de universiteit en ik ben verkouden. Vanavond dus maar vroeg naar bed.

Liefs

  • 28 September 2010 - 15:21

    Renate:

    Lieve Yva!!

    Wat een leuk verhaal weer. Echt super om zo mee te kunnen lezen met wat je allemaal meemaakt en doet!
    Gefeliciteerd met je Deens module 1 en hopelijk tot snel,

    xxxx

  • 28 September 2010 - 15:50

    Lucie:

    Heyyy Yvette!

    Heb ff een inhaalslagje gedaan, maar klinkt allemaal superleuk! Echt veel leuke dingen!!
    Heeeel veel plezier nog en succes met je Deens!!

    kus!

  • 28 September 2010 - 20:23

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Klinkt weer leuk. Je hebt mooie foto's gemaakt in Skagen. Was het nog wel strandweer?
    Gefeliciteerd met je deense module.
    liefs
    Truus

  • 29 September 2010 - 10:35

    Oma.:

    Lieve Yvette,
    Wat weer een gezellig bericht!
    Gefeliciteerd met het behalen van de module deens.
    Op de foto's kan je wel zien dat je het heel fijn hebt, in Denemarken.
    Ik lees net een boek van Mankell; De man die glimlachte . Dat speelt in het begin ook op Skagen.Dus ik wist van het samenkomen van de Noord- en de Oostzee.
    Grappig hé!
    Groetjes van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Århus

Studeren in Aarhus

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

De levede lang og lykkelig

08 December 2010

Studeren en afscheid nemen

28 November 2010

Wnter Wonder Aarhus

15 November 2010

De eerste week met gebroken knie

09 November 2010

Halloween weekend en het ongeluk
Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 15997

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: