Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Peking, China van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Peking, China van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij!

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

09 Oktober 2013 | China, Peking

Wat is de tijd snel gegaan. De eerste week zit er al weer op en vanavond verlaat ik beijing en zal met de nacht trein reizen naar xian. Het was een mooie eerste week met veel nieuwe indrukken en mensen. Ik ben nog met maxime naar het zomerpaleis geweest wat ontzettend mooi was. Er was nu ook de grote (nederlandse!) Rubbereend die in het kunming meer ligt. Deze eend leek het populairste item van het zomer paleis te zijn want het zag zwart van de chinezen. Maandag ben ik met een secret wall tour mee geweest vanuit mijn hostel. Dit was echt fantastisch! De muur was leeg, het was mooi en helder weer en we waren met een leuke, kleine groep. Een stuk van de muur was zelfs nog in echte originele staat en wasniet gerestaureerd. Eenmaal terug in het hostel in bar neergeploft met twee stellen, de nederlandse kim en michael en yuri en lucy ui australië. Het was erg gezellig en zijn nog pekingeend gaan eten in een restaurantje. Echt een top dag. Lucy uit en yuri gaan vanavond ook naar xian dus ik denk dat ik zenog wel ga zien.

Dinsdag ben met maxime gaan hiken bij de silver mountain pagodas. We moesten eerst een heel stuk met lokale bussen. Dit was al een ervaring op zich. Alles was in chinees, de bus was gammel, het verkeer een chaos en we reden naar the middle of nowhere. Uiteindelijk toch op onze bestemming aangekomen en het was adembenemend mooi. Helemaal naar boven geklommen de berg op waar we een super uitzicht hadden vanaf de drum tower waar vrouwen aan het dansen waren. Dit is niet zo bekend dus het ook erg rustig. Na afloop helemaal kapot, nog een drankje gedaan met een paar engelse en daarna mijn bed in.

Vandaag inpakken en uitchecken. Nog even naar tianamen square geweest en het plan was nog om de verboden stad te zien. Echter voelde ik me niet zo lekker en omdat het erg druk was en ik weinig tijd had toch maar niet gedaan. Ik weet dat het eigenlijk een must is maar had er toch geen zin meer in. Je kan helaas niet alles. Sowieso een beetje een off dag vandaag. Misschien van vermoeidheid of omdat ik weg ga. Nouja morgen weer een dag. Vanavond nog 12 uur in de trein en dan ben ik in xian !

Ik moet nog steeds wennen aan het eten hier,vooral het ontbijt. Gelukkigc heb ik nog stroopwafels voor als ik het chinese eten even niet aan kan.

Heel veel liefs

Ps. De fotos komen nog maar het lukt niet zo goed met uploaden.




  • 09 Oktober 2013 - 16:15

    Djala:

    Hee sjattie,
    Mooi dat je soms ontbijt met stroopwafels, daar wil ik dan wel een foto van ;) De eerste keer met noedels/rijst vond ik ook een ervaring.. Herken het helemaal dat je af en toe helemaal geen zin meer hebt om iets te zien maar dat het eigenlijk een 'must' is. En dan voel je je bijna schuldig dat je niet bent gegaan, maar no worries, t is jouw reis dus jij beslist! Dat is dan wel weer chill :) Klinkt alsof je lekker afgetraind terug komt met al dat klimmen enzo. Geniet ervan, t serieuze leven (bleeeh banen zoeken) komt later wel!
    Kus

  • 09 Oktober 2013 - 17:05

    Anneke:

    Hoi Yvette,
    Wat heb je al veel gedaan in een week!
    Realiseer je ,dat je echt niet alles hoeft te zien.
    Als je dat wat je wel doet goed in je opneemt
    En ervan geniet,dan is het al prima!
    Wat ik ook heel fijn vind, dat je zoveel aardige mensen ontmoet.
    Ik ben benieuwd of je in Xian dingen uit de tentoonstelling in Assen herkent.
    Veel liefs van opa en oma.

  • 09 Oktober 2013 - 19:07

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Je hebt al veel gedaan zeg. Geweldig dat je de muur kon zien met helder weer. Veel mensen zien de muur alleen in de smog. Alles zien lukt toch niet. De gewone Chinezen mochten vroeger van het paleis ook alleen maar de eerste poort zien, dus wat dat betreft pas je in de traditie. Wat fijn dat je zoveel leuke mensen ontmoet.
    Ben benieuwd hoe je Xian vindt. Wij vonden het ook een prachtige stad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 15974

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: