Down Under! Queensland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Down Under! Queensland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Down Under! Queensland

Blijf op de hoogte en volg Yvette

07 Januari 2014 | Australië, Sydney

Na bijna anderhalve maand dan eindelijk weer een update, ditmaal vanuit Sydney, Australië. De eerste drie maanden zitten er alweer op en 2014 is nog maar net aangebroken. Mijn goede voornemens zijn om elke dag te blijven genieten van deze mooie reis en om deze blog wat beter bij te houden! ;)

Ik heb weer heel wat meegemaakt en zal proberen in het kort alles samen te vatten. Mijn vorige update was ik nog in Nelson, nieuw zeeland. Door de aanhoudende regen kon ik helaas niet naar het abel tasman park, in plaats daarvan heb ik lekker in nelson gewinkeld en in het zwembad gelegen. Na nelson ging ik met de interislander ferry vanaf picton weer naar wellington. Vanaf daar was alles een beetje een trip down memory lane. Bekende plaatsen en bekende gezichten. In wellington kwam ik frederik tegen (ontmoet in taupo) en auckland voelde echt als thuiskomen toen ik in hetzelfde 'appartement' van nomads fat camel zat en daar dezelfde mensen zag als de eerste keer. Natalie, een hele goede vriendin van me die in australië woont was toevallig voor een conferentie ook in auckland dus dat maakte het extra leuk. Mijn laatste weekend in nieuw zeeland heb ik met haar doorgebracht. Lunchen, drankjes, uitgaan en als geweldige laatste dag wijnproeven op waiheke island. Echt heerlijk. Op maandag 2 december liet ik het geweldige kiwi land achter en stapte op het vliegtuig naar Sydney.

Na een goede vlucht kwam ik aan in australië en al snel zag ik daar een van mijn beste vriendinnen anne!deze maand reis ik met haar, helene en stephanie. Fijn om weer zoveel goede vriendinnen te zien. De eerste dag in sydney zijn we meteen naar de operahouse geweest en zagen we de botanical garden, kings cross en een groot deel van de stad. Die avond gingen we eten in de sugarmill, een heel leuk en goedkoop restaurant waar we vervolgens elke dag heen gingen. In de vier dagen die we in sydney hadden zijn we nog naar manly beach, daling harbour, chinatown en de blue mountains geweest. Een heel goed begin van australië. Op vijf december vierde wij geen sinterklaas maar vlogen we naar cairns, daar was helene al op ons aan het wachten in het hostel. Eerste dag daar vooral bijgekletst en rondlopen. De tweede dag gingen we met een katamaran naar de great barrier reef om daar te snorkelen. Dit was echt geweldig. Heerlijk zonnen op dek, snorkelen tussen de mooiste vissen en koraal bij michealmas cay en nog een locatie waar ik onder andere een hamerhaai zag!! Heel gaaf want die hadden ze al acht jaar niet gezien. Echt een top dag.

De volgende dag gingen we naar cape tribulation, wat nog een stuk noordelijker ligt. Hier zagen we een prachtige kustlijn, deden we een bushwalk door het subtropisch regenwoud enbleven we overnachten in pk hostel midden in het jungle.terwijl anne en helene vroeg naar bed gingen (jetlag ) besloot ik te gaan feesten met de local aussies en twee engelse meiden in een huis in het jungle. Leuke avond gehad. De dag daarna hebben we met zane gezwommen in een meer en daarna een Krokodillen hotdog gegeten. Toch niet echt mijn favoriete vlees. De kameel van zane smaakte beter. Om een uur gingen we weer verder met de tour en kwamen we langs een fabriek, mossman gorge en port douglas. Gaaf. Die nacht gingen we vanuit cairns met de bus door naar airlie beach.

In het hostel vertelde de receptioniste dat ze een vrijwilliger zochten om op een drie daagse zeiltour door de withsundays te werken. Dit was echt iets voor mij en na enig twijfelen toch besloten om dit te doen. Anne en helene zouden achterblijven en op me wachten. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. In ruil voor een beetje afwassen en helpen koken mocht ik gratis mee op de anaconda 3, een grote tweemaster. We gingen eerst naar Whitehaven beach, het mooiste strand op aarde met koel wit zand, super helder water en heerlijk weer. Daarna gingen we naar een aantal plekken waar we konden snorkelen. Ik mocht ook het water in en zag oa een schildpad en vele vissen en koraal. Mischien zelfs nog mooier dan bij cairns. Op de tweede dag mocht ik zelfs duiken, wat een geweldige ervaring. Mijn maatje pete de duikinstructeur was very impressed en noemde me een natuurtalent. Ik had de rest van de dag een big smile op mijn gezicht. Dit wil ik wel vaker doen. Tijdens mijn duik zag ik ook een white tip reef shark die rustig bleef zwemmen. Echt heel cool. Tijdens mijn andere keren snorkelen zag ik ook nog great traveleys, enorme vissen, nemo en nog een schildpad en haai. Living the good life! De mensen aan boord waren ook heel leuk en het weer was perfect. Ik sliep onder de sterren en heb de zon zien zakken in de zee. Wauw! Ohja ik heb ook nog pilot whales gezien.

Na drie top dagen weer terug en meteen met de bus naar mackay. Daar zag ik anne en helene weer. We hadden daar vooral een hele leuke groep mensen ontmoet, de gecko family. Dit waren backpackers en longterm stayers die heel aardig en gastvrij waren. Met hen gingen we op het balkon drinken en daarna op stap in club karma. Mooie avond. Verder hebben vooral genoten van de lagoon (buiten zwembad ) en de gezelligheid. Wel jammer was dat we op de dag van vertrek het hostel uitgegooid werden en op de straat moesten wachten op onze nacht bus die om 2.30 ging. Deze bus bracht ons naar het kleine plaatsje agnes waters. Hier hebben vooral bij het zwembad en op het strand gelegen.na twee dagen relaxen gingen we weer door naar hervey bay. Daar zijn we uit geweest, hadden we een nachtelijk bezoek van een possum in onze kamer en gingen we naar fraser island. Dit is het grootste zand eiland ter wereld wat ook speciaal is omdat er aboriginals woonden, er regenwoud groeit en er pure dingos zitten. We begonnen met lake mckenzie, daarna central station, bushwalk, lunch, coloured sand pinnacles, 75 mille beach, moheno shipwreck en uiteindelijk eli creek. Allemaal heel bijzonder en ook de dingos liepen rond op de terug weg. Vooral de busrit was leuk want het was net een achtbaan door al het zand. De volgende dag vertrokken we alweer naar Brisbane.

In brisbane zijn we naareen markt geweest, de lagoon, het queensland museum, uit geweest, genoten van appelcider en ook nog naar het lone pine koala sanctuary geweest. Daar konden we koalas knuffelen, kangaroes aaien en zagen we een vogelbekdier, cassowary en andere australische dieren. Heel erg leuk. Veel mensen vinden brisbane saai maar wij vonden het een leuke stad met een goede vibe!

Op de 24e gingen we naar surfers paradise waar we stephanie in de lobby van ons luxe hotel zagen. Het kwartet is compleet :-) strand, sushi, kerstmutsen, kerstdiner bij een italiaans restaurant en genoten van een beetje luxe. Het was een heerlijke kerst ookal ontbrak het kerstgevoel bijna geheel. Toch anders zo in de zon. Op de 26e gingen we naar byron bay, een top plek met mooie stranden, veel hippie achtige mensen en heel relaxed. We zijn hier vijf dagen gebleven waardoor het een beetje als ons thuis voelde. We zijn nog een dagje naar nimbin geweest met de happy coach, een echte hippiestad, inclusief de drugs.. leuk om te zien maar toch een beetje te veel van het goede naar onze mening. De tijd vloog voorbij en opeens was het de 30e,en tijd om naar natalie te gaan voor oud en nieuw in newcastle. Ze gaf een gemaskerd feest bij haar thuis en het was superleuk. Op een januari op het strand gelegen en daarna begon het afscheid. Helene was al vroeg vertrokken om terug te vliegen naar nl en anne, stef en natalie gingen naar sydney waarna iedereen weer zijn eigen weg zou gaan. Ik bleef nog even bij natalie en ging uiteindelijk op vijf januari ook naar sydney na nog een leuke dagje natalie te hebben gehad. Wel heel gek om weer alleen verder te gaan. Het was wel heelbijzonder om hier in australië te zien met vier hele goede vriendinnen. Het ging allemaal super goed en ik weet nu echt zeker dat we vriendinnen voor het leven zijn! Maar goed er staan weer nieuwe mmensen en avonturen te wachten.

Nu ben ik in Sydney waar ik nog naar de observatory, the rocks en het museum of contemporary arts ben geweest. Bovendien heb ik gisteren ook een drankje gedaan met Nieke, (reunist van mijn dispuut) bij de operahouse bar. Heel gezellig. Het is toch een kleine wereld af en toe. Morgen ga ik weer verder naar Melbourne. Ben benieuwd wat me daar te wachten staat.

Zo dat was het weer, G'day mate!!

Xxx Yv


  • 07 Januari 2014 - 11:37

    Hélène:

    Heel leuk je update! Gelezen met een grote glimlach. En goed geheugen heb je haha;-) Ik heb heimwee naar Aussieland en onze avonturen! Veel liefs en plezier! <3

  • 07 Januari 2014 - 13:28

    Renate:

    Klinkt allemaal geweldig Yv... :D Succes met wennen aan het feit dat de meiden weer weg zijn! :(
    Heel veel plezier nog in Australië! xxx

  • 07 Januari 2014 - 17:10

    Anneke Sweringa:

    Lieve Yvette,wat fijn, om weer zo'n uitgebreid verslag van jou te ontvangen.
    Ik bewonder je wel, dat je zo goed je weg weet te vinden in de wereld.
    En dan al die vriendinnen en vrienden die je daar ontmoet!
    Je gaat nu weer verder , zonder je vriendinnen uit Almere.
    Dat zal wel even wennen zijn, maar het zal je zeker lukken.

    Veel liefs van Opa en Oma.

  • 07 Januari 2014 - 21:33

    Truus:

    Lieve Yvette, Wat een leuk reisverhaal weer. fijn om te lezen. Je maakt zoveel mee. Gezellig hoor dat je vriendinnen een maand bij je waren. Veel plezier op je verdere tocht.
    liefs Truus

  • 08 Januari 2014 - 16:45

    Anne:

    Ah superleuk!! Ik heb net als Hélène ook heimwee, was echt een hele leuke maand! En we zijn inderdaad vriendinnen voor het leven :) Nog heel veel plezier in Melbourne xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15960

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: