Singapore, kleine Aarhus reunie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Singapore, kleine Aarhus reunie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Singapore, kleine Aarhus reunie

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 Maart 2014 | Singapore, Singapore

De stranden, palmbomen en nasi goreng van Bali zijn inmiddels vervangen door de wolkenkrabbers, shopping malls en efficientie van Singapore. Ik heb zeker genoten van Bali, maar ik moet toegeven dat een maand toch eigenlijk echt te lang is. Na nog al wat gedoe en voornamelijk extra kosten met mijn vlucht en bagage was ik dan ook blij om eindelijk in het vliegtuig naar singapore te zitten. De vlucht ging verder soepel en lang leve het efficiente openbaar vervoer van Singapore. Geen gedoe of afdingen voor de taxi, die toch nog veel te duur is. Dit maal kan ik vanuit het vliegtuig rechtstreeks in de MRT (metro) stappen die me precies brengt waar ik zijn moet.

Eenmaal aangekomen in mijn hostel (Green Kiwi, echt een aanrader!) eerst even bijkomen en vervolgens met mijn zweedse kamergenootje Ella op pad gegaan. Lekker gegeten met de locals in een foodcourt in de buurt. Er is hier vanalles te krijgen vanuit verschillende aziatische keukens. Erg lekker allemaal. De tweede dag in Singapore ben ik met Ella naar de Orchard road gegaan en hebben daar de shoppingmalls eens bekeken. Ik heb ook voor het eerst in mijn leven een pedicure en manicure gedaan! Voor alles een eerste keer.

S avonds kwam cassandra, een goeie vriendin vanuit mijn tijd in denemarken! me ophalen om te gaan eten samen met Sakina (ook vriendin vanuit denemarken). Ik was best een beetje nerveus of het nog wel leuk zou zijn, aangezien we elkaar al ruim drie jaar niet gezien hebben. Gelukkig was het meteen weer als vanouds en voelde het alsof ik ze vorige week nog gesproken had. ze namen me mee naar een food court aan de oostkust van Singapore. We aten sambal rog, chinese carrot cake ( soort omelet met garnaal), sate, kip en nog een aantal gerechten, heerlijk en veel te veel. De tijd vloog echt voorbij.

Op zaterdag ben ik met Cassandra op pad geweest. Ze heeft me zo ongeveer heel singepore laten zien in een dag! Gardens by the bay, een park met een soort futuristische superbomen (denk dat de inspiratie van de film avatar kwam), het water reservoir dat heel singapore van drinkwater voorziet en nog niet zo lang geleden is aangelegd, het iconische Marina Bay hotel, chinatown, een kerk, buddistische tempel en hindu tempel, het koloniale district met als eikpunt het Raffles hotel (naar de britse generaal Raffles) en meer. S avonds werd ik aan Sakina overgedragen en ben ik met haar kebab gaan eten op Arab street en zijn we nog langs de moskee geweest. vier religies in een dag, best knap! We zijn na het eten nog Shisha gaan roken in een cafe en waren nog net op tijd om de laatste metro te halen. Het is echt top om ze weer te zien, en zoals ze zeggen, time flies when your having fun.

Gisteren ben ik met Sakina naar het national museum geweest. Dit is een heel mooi museum waar je doormiddel van een uitgebreidde audiotour meegenomen wordt door de geschiedenis, cultuur en ontwikkeling van singapore. Wist je bijvoorbeeld dat singapore van het woord singapura komt wat stad van de leeuw betekend? of dat singapore eigenlijk eerst onder Nederlandse macht viel als onderdeel van de indonesische kolonie alvorens de Britten de macht claimde. Ik wist het allemaal niet, maar nu wel! het is mooi om in elk land weer wat meer te leren en te begrijpen over het land. Na het Museum sloot cassandra ook aan en zijn we nog naar fort canning, the supreme court en haven geweest. S avonds zijn we nog uit eten geweest met twee van sakina's vriendinnen in little India en hebben ze me de 24 uurs shoppingmall Mustafa's laten zien.

Het is wel duidelijk dat de mensen in Singapore zich vooral bezig houden met eten, winkelen en het bouwen en renoveren van moderne gebouwen. Op straat zie je een interessante mix van nationaliteiten, veel chinezen, maleisiers en ook veel indiers. Het is duidelijk een stad/land van de toekomst. Singapore is ongelooflijk efficient, ordelijk, goed georganiseerd, schoon, gedreven en werelds. Ja het is een fijne plek om te zijn. Ik ga morgen met Sakina naar de dierentuin en nachtsafari en zal ook woensdag nog met haar zijn want ze heeft vrij gekregen van haar werk om mij te entertainen :D

Donderdag vertrek ik met een bus naar Kuala Lumpur in Maleisie waar ik na ruim vijf maanden weer mijn ouders ga zien! heel veel zin in allemaal.

Kortom er ligt veel moois in het verschiet.

xxx

  • 03 Maart 2014 - 16:42

    Renate:

    Hee Yv, wat een leuk verhaal weer! En fijn dat je het zo naar je zin hebt in Singapore en dat Sakina lekker vrij is om met jou te zijn... Sprak je al heel even over de whatsapp, maar het Singapore klinkt inderdaad heel strak geregeld en fijn :)
    Nou geniet ervan ... en heeeel veel plezier met je ouders in Maleisie!!
    Liefs Renate

  • 03 Maart 2014 - 16:58

    Flippo:

    Yvv! Wat leuk dat je in Singapore bent! Gave stad he?! Veel gezien zo te horen! Veel plezier in Kuala Lumpur met je ouders :) X

  • 03 Maart 2014 - 16:58

    Flippo:

    Yvv! Wat leuk dat je in Singapore bent! Gave stad he?! Veel gezien zo te horen! Veel plezier in Kuala Lumpur met je ouders :) X

  • 03 Maart 2014 - 19:02

    Truus:

    Klinkt weer erg leuk Yvette! Wat fijn dat het zo goed klikt met je vriendinnen. Bijzonder om zo'n vriendschap op te bouwen in een relatief korte tijd in Aarhus. Geniet ervan. Nog veel plezier in Singapore en straks in Maleisië.

  • 03 Maart 2014 - 20:59

    Anneke Sweringa:

    Lieve Yvette, Wat weer een mooi verslag ! Zo'n Aarhus reunie is toch ook heel bijzonder.
    Groetjes van Opa en Oma.

  • 03 Maart 2014 - 23:29

    Djala:

    Yv! De buggy safari was echt heel leuk, top dat je dat ook gaat doen :) Heb je al lekker tegendraads iets op straat laten vallen of toch bang voor 3 jaar gevangenisstraf :p? Als je die carrot cake lekker vond, moet je misschien ook naar de food court bij Jln Bukit Ho Swee, die ze daar hebben is verkozen tot beste van de stad! Geniet ze schattie, Xx

  • 03 Maart 2014 - 23:52

    Natalie De Vries:

    Hey Yv!! Klinkt alsof je een geweldige tijd hebt in Singapore!!! :)
    Ik wou echt dat ik jou "tour guide" weer kon zijn in Kuala Lumpur :( Maar ik zal mijn ouders vertellen dat je eraan komt!
    Leuk om je verslag te lezen!! :)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 1475
Totaal aantal bezoekers 15948

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: