Beijing chaos and glory - Reisverslag uit Peking, China van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu Beijing chaos and glory - Reisverslag uit Peking, China van Yvette Sweringa - WaarBenJij.nu

Beijing chaos and glory

Door: yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

04 Oktober 2013 | China, Peking

Woensdag ben ik veilig aangekomen in beijing om 7 uur sochtends en het eerste chinese avontuur was met het openbaar vervoer mijn hostel vinden. Eerst met de trein daarna met een extreem drukke metro. Ik was ook de enige blanke in de metro en met mijn backpack op werd ik nogal aangestaard. Godzijdank had ik de lonely planet met kaart erin want anders had ik het niet zo snel gevonden. Rond tien uur kwam ik aan in leo hostel, eerste stap gehaald. Inchecken en eigenlijk meteen door met maxime oppad. Samen ontbeten en naar de tempel van de hemel geweest. Die was mooi maar vooral het park eromheen was leuk. Er werd gedanst, gesport door jong en oud enkele spellen gespeeld. Maxime moest in de middag weer weg dus zelf nog war rondlopen en met twee nederlandse jongens uit mijn hostel gegeten.

Gisteren met een duits meisje eliza op pad geweest.samen rond gelopen door de hutongs van beijing. In de avond met een groep uit het hostel op stap geweest. Cocktails, verjaardag van de franse gael en dansen op de tafels. Top avond gehad.

Vandaag naar de lama tempels geweest. Dat is het grootste complex van budha tempels in beijing. Ookweer leuk door de hutongs (kleine straatjes) gelopen. Ook heb ik besloten nog wat langer in beijing te blijven. Het is nu vakantie voor de chinezen dus het is mega druk hier. Hopelijk kan ik maandag dinsdag de muur en de verboden stad zien zonder omver gelopen te worden.

Verder is het hier erg chaotisch en druk. Overal zijn mensen, lawaai en afgeladen fietsen die toeterend hun weg door de drukte banen. Ook staan overal kraampjesmet eten en andere dingen. Ook kun je op elke straathoek het geluid van enorme rochel horen. Niet echt smakelijk maar dat doen ze hier allemaal op de smog uit te spuwen.

Overall is het helemaal top so far. Lekker eten, lekker weer, mooie stad en veel leuke mensen en nieuwe indrukken. Een vliegende start zou ik zeggen.

Ps. Ik kan niet op facebook hier in china dus daar zal ik de komendemaand niet reageren.

Ps2 speciaal voor truus en dirk, ik zit in dezelfde straat als waar jullie zaten.

  • 04 Oktober 2013 - 20:58

    Koos:

    Fijn dat je zo,'n goede start hebt. Hier ook alles ok. Net lekker gegeten bij de Dikke Bries. Was nog net als vroeger. Op weg er naar toe hadden we daadwerkelijk een dikke bries en moesten we uiteindelijk reven. Maar daardoor waren we er wel snel.
    XXX

  • 05 Oktober 2013 - 00:00

    Opa En Oma:

    Wat fijn, dat je ons vertelt van je belevenissen!
    Wijgenieten er van. Knap, hoor dat je jeweg zo kunt vinden
    in Beijing! Hier gaat alles goed. Pas goed op jezelf!
    Liefs van opa en oma.

  • 05 Oktober 2013 - 01:25

    Truus:

    Hoi Yvette,
    Wat leuk dat je dezelfde straat zit. Dan loop je zo naar het paleis. Heb je de Starbucks al ontdekt voor de koffie? Zit aan het eind van de winkelstraat bij de Chinese poort aan de kant van het paleis. We herkennen ook de dingen waar je al naar toe bent geweest.
    Hopelijk heb je een heldere dag voor muur dan kan je ver kijken, wel zo mooi. Weet je dat de meeste Chinezen de muur naar rechts oplopen? Dat is omdat Mao dat ook deed ( wijsheid van onze gids).
    Dat rochelen en spuwen doen de Chinezen overal. Toen ik in 1988 in China was deden ze het nog veel vaker. Het komt dus niet alleen van de luchtverontreiniging.
    Morgen vlieg ik weer terug van een excursie naar Londen. We hebben gekeken naar de social enterprises. Heel interessant. Er moet in Londen ook wel wat gebeuren. De huur voor een twee kamerwoning is daar al 1300 pond met daar bovenop nog 400 pond voor energie en gemeentelijke lasten. Een huiseigenaar mag bovendien zijn huur onbeperkt verhogen. Vooral voor jonge mensen een gigantisch probleem. De markt viert hoogtij.
    groetjes Truus

  • 05 Oktober 2013 - 12:02

    Hilde:

    Heey Yvette, leuk dat je ons op de hoogte houdt! Ben wel jaloers. Zag net een foto op FB van de chinese muur, Zag er ook werkelijk niet normaal druk uit haha. Heeel veel plezier! Erg benieuwd naar je verhalen :) xxx

  • 06 Oktober 2013 - 10:10

    Charlotte:

    Yvette, wat gaaf allemaal! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 28 Juli 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 15948

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 21 Mei 2014

Around the world in 8 months!

30 Juli 2010 - 23 December 2010

Studeren in Aarhus

Landen bezocht: